この豆との出逢いは、DAVIDA JAPANの初開催のカッピングの時。まだ日本で取り扱いも少ないインポーターで、新しい発見もたくさんあったとにかくワクワクするカッピングの時のこと。

ひと口飲んだ瞬間からそのリッチなテイストに惹かれて即決しちゃったなあ。それなりに高価格なのにね。イイと思ったらすぐ買っちゃうんですよね。そもそもイイものは数も少なくて、買えないことなんかザラだからね。

 

とにかくリッチな気分になれる素敵なコーヒー。

感じられる味わいの要素がとっても多く、ひと口飲むたびにコロコロと新しい味を見つけられるから一杯でとってもリッチ。高級なリキュールの様な味わいや口あたりです。

 

コロンビアは本当に素敵。ワクワクさせてくれる豆が今、最もたくさん生み出されてる国なんじゃないかな。必然と、リロのラインナップもコロンビアの豆が多くなってくるけれども、ぜひコロンビアの一歩先、エリアや農園、品種や精製にも興味を持ってもらって、コーヒーの世界に踏み出していって欲しい。この豆は、絶対に期待に応えられる、最強の豆のひとつ。あったかい時から冷める時まで、とにかく色んな情景を想像させてくれる、さしづめトリップコーヒーなのだ。

 

I first encountered these coffee beans at the inaugural cupping event hosted by DAVIDA JAPAN. I was instantly drawn to their rich taste and made a quick decision to select them. This coffee truly makes you feel luxurious; it has a complex flavor profile that reveals new tastes with every sip, making each cup feel rich and indulgent. It has a sophisticated, liqueur-like flavor and mouthfeel. From hot to cool, this coffee inspires a variety of scenes with each sip. To ensure the freshness and flavor are enjoyed at their peak, we opted not to ship by sea but to air-freight the beans directly to Osaka.